top of page

שאלות ותשובות


האם יש צורך בכריתת רחם שצנח?

- כמו רבים מחברי הרופאים, גם אני בדעה כי אין לכרות רחם שצנח, ועדיף להשיבו למקומו בניתוח משקם ומשמר, שהוא בטוח, פשוט ויעיל יותר מאשר כריתת רחם.


האם יש צורך בשימוש במשתלי רשת בניתוח לשיקום רצפת האגן?

- מאחר וברור כי הצניחה היא ביטוי לחולשת רקמות, מובן כי חיזוק עם משתל רשת יפחית את הסיכון לחזרת הצניחה והדליפה. נחוצים מומחיות וניסיון רב לשתילת רשתות.


כיצד מטפלים באישה הסובלת מצניחה חוזרת של אברי האגן?

- נשים שעברו ניתוחים לשיקום צניחת אברי האגן עלולות לסבול מצניחה נוספת, מקושי ריקוני, הצטלקות או הידבקויות. מנתח מנוסה יכול לפתור בעיות אלו, כך שהסובלות מסיבוך או כישלון של ניתוח קודם תשתחררנה לביתן ביום הניתוח המתקן, כשהן שבעות רצון.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפול תרופתי

הטיפול התרופתי יעיל במצבי דחיפות במתן השתן ואיבוד שתן בלא מאמץ. במצבים אחרים הטיפול התרופתי אינו מועיל. בעיית הדחיפות במתן השתן (הצורך להתפנות באופן דחוף) פוגעת באופן משמעותי באיכות החיים ובתפקוד. הנ

דליפת שתן במאמץ

כרבע מן הנשים סובלות מדליפת שתן במאמץ. הן נאלצות להשתמש בתחבושות ספיגה, נמנעות מפעילות גופנית, מדיפות ריח רע של שתן וסובלות מפגיעה משמעותית באיכות החיים. הסיבות לבעיה זו קשורות הן ללידות בעבר והן לגור

צניחת אברי האגן לאחר כריתת רחם

נשים שעברן כריתת רחם, עלולות לסבול בהמשך מצניחת אברי האגן. הטיפול במצבים אלו באמצעות תותב (פסארי) נרתיקי, כרוך באי נעימות ובפציעת דופן הנרתיק, בהפרשות, בדימומים ובריח רע, ולכן עדיף לפנות לניתוח משקם.

bottom of page